Wymieniłem w styczniu kpl. rozrządu w swojej O1 i od tamtej pory jakoś gorzej odpala na zimnym silniku. Obiajwia się to tym że po minimum kilkugodzinnym a najlepiej całonocnym postoju (bez względu na temp. powietrza) przy odpalaniu trzeba kręcić tak ok. 4-5 sek. Jak silnik jest rozgrzany to już odpala na dotyk. Wczesniej tego nie było i nawet jak były mrozy to odpalał bez problemu.
Ponieważ rozrząd wymieniałem w warsztacie wraz z ich częściami to mogę tam przyjechać na sprawdzenie. Nawet już dzwoniłem do nich i nie robią żadnego problemu, mam podjechać i sprawdzą o co chodzi.
Własnie...o co może chodzić? czy ma to coś wspólnego ze źle ustawionym rozrządem?
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
To pojedz do nich i powiedz zeby sprawdzili statyczny kąt wtrysku.
To rutynowa czynnosc powinna byc wykonywana zaraz po odpaleniu i nagrzaniu motoru.... po wymianie rozrządu.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
To pojedz do nich i powiedz zeby sprawdzili statyczny kąt wtrysku.
To rutynowa czynnosc powinna byc wykonywana zaraz po odpaleniu i nagrzaniu motoru.... po wymianie rozrządu.
Tak zrobię, bo bez problemu zapraszają mnie na weryfikacje.
Pamiętam że 5 lat temu jak wymieniałem rozrząd to miałem podobny problem (też nie ustawiali kąta wtrysku) ale wtedy kiepsko odpalał na ciepłym silniku.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
hmm ale powiedzcie mi bo akurat jestem przed wymianą rozrządu
z tego co patrzyłem tych śrub od pompy tak naprawdę nie trzeba odkręcać przy wymianie na moje oko ?
Ustawiasz GMP na wale,
Odkręcasz pokrywkę zaworów (jeśli typ blokady wałka rozrządu tego wymaga) i pompę vaccum i wsadzasz blokadę w wałek rozrządu, (jeśli się nie da okręcasz wał o 1 obrót)
Wkładasz blokadę w pompę wtryskową,
luzujesz napinacz,
demontujesz pasek i rolki,
przykręcasz nowe rolki,
odkręcasz śrubę mocującą koło na wałku rozrządu, i je ściągasz (ma luźno sie kręcić na stożku wałka)
luzujesz (lub wymieniasz śruby na kole pompy wtryskowej -zależy od typu jaki masz) i ustawiasz fasolki w położenie środkowe,
zakładasz pasek i napinasz,
dokręcasz wstępnie koło na wałku rozrządu i na pompie wtryskowej
usuwasz blokady
dwa obroty wałem - znaki muszą się ponownie pokryć i napięcie paska powinno być odpowiednie,
dokręcasz koło na wałku i pompie odpowiednim momentem,
To tak w skrócie, statyczny kąt wtrysku powinien być bardzo bliski wymaganej wartości, oczywiście trzeba sprawdzić i w razie czego skorygować.
Komentarz